söndag 6 oktober 2013

7 album i en box - Graphic 45 French Country

Igår visade jag, snabbt, en liten hörna av någonting... idag tänkte jag visa mer än ett hörn. Jag har haft en idé länge om att göra ett album i en låda, nu blev det sju mindre album i en box. Den pryder verkligen sin plats, det känns mer än bara ett album.


Jag ville att boxen skulle se lite strikt ut, men lite blommor och dekorationer var jag ju tvungen att ha. En tygblommar, några pappersblommor, lite band och en metalldekoration som jag klippte itu.


Jag hade lite problem med vad jag skulle ha som fötter på boxen. Jag var nere hos Ilona och letade fram ett alternativ. Jag t o m bad Ilonas man om några skruvar och muttrar. Men... det slutliga alternativet blev några träpärlor som jag har sparat på i åratal. Slutledning: man ska aldrig, aldrig kasta någonting!!

Jag försökte göra stängningen till albumen på olika sätt, några med band, några med magneter. Vill ni se hur de blev? Följ med in i filmens värld så bläddrar vi tillsammans:



Om ni mot förmodan skulle missat videon med beskrivningen/tutorialen på flip-albumet så kommer den här:


Nu får det räcka med flip-album, för ett litet tag i alla fall. Nya idéer, nya utmaningar.

Ha en bra dag!

Material:
Graphic 45 French Country:
French Country French Country - Graphic45 - 4500627     
Chipboard
Cardstock
Band, spets, bling
Egna "home-made" blommor
Kantpunchar Martha Stewart, EK Success



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar